December 07, 2009

Kehilangan...

Last few days, aku ada terbaca kes accident, yang involve including sorang baby. Sebenarnya, aku jarang baca paper yang beli kat kedai, tapi jarang miss baca paper kat internet. The best part baca paper kat internet ialah aku boleh saring cerita-cerita yang aku nak baca saja. Since aku seorang yang suka hidup kat la-la land, aku paling tak suka cerita-cerita yang ada aura-aura negatif such as accident, death, rasuah, bunuh, ragut etc.

Tapi bila tetiba aku terblog hop kat satu blog yang ada entry pasal salam takziah, aku pun terbukak, terbaca dan terjumpa artikel pasal this accident. Terus aku emo dan sedih sebab aku ada anak, and I believe that nobody want to lose their love one, especially their baby, yang kita duk tatang, hadap and belai 24-7. (That's why I hate to read about kes buang bayi, sebab pada aku sangat tidak berperi kemanusiaan).

Anyway, bila aku dah terbaca artikel tu, aku berazam untuk tak cari blog mak baby tu sebab I don't want to get too attached and too sedih. But, part of me still berharap aku akan terblog hop ke situ, and I found it this morning. Bukak2 jer blog tu, terus ada video arwah anak beliau tengah naik troli kat supermarket, and there it goes, aku sangat carried away... I know, I will never can understand or feel the same way as the mother, but to think of it pun aku dah tak sanggup!!! As dalam buku Lemony's Snickett, if you haven't lost someone, you just never know the feeling, lebih kurang gitulah ayat dia...

Apa-apa pun, aku selalu doa, supaya Allah panjangkan umur kami suami isteri supaya kami dapat jaga anak kami dengan penuh kasih sayang (kalau pun bukan dengan kemewahan) dan aku pohonkan agar Allah panjangkan umur Ameerul Faheem agar dia dapat mandikan aku saat tibanya waktu aku nanti....

For the family, even if you're not reading this blog, salam takziah. I'm very sorry to hear the news but trust me, he'll be waiting for you di pintu syurga. Itu janji Allah. Semoga tabah menghadapi dugaan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...