September 13, 2011

How's Work..?

One word, HAPPY!!! Yup kompeni aku keje nie kecik aje, tak mampu nak bayar gaji macam Petro*** apatah lagi macam S**l**b*****.... Teehehehehehe!!!! Tapi, aku dah bersyukur bangat diberi peluang sekali lagi untuk menjadi salah seorang tax payer kat Malaysia nie!!!

Keje ok, maybe sebab baru lagi kut, tapi aku nampak laaa apa yang aku but.... Dulu nampak gak, tapi stress gila nak digest semua benda... Mana dengan tools, promotion (yang sampai ke sudah aku tak berjaya!!!), reporting, logs yada! yada! yada!!! It's not that aku benci kompeni lama, in fact takder satu pun bad things yang aku boleh cakap pasal kompeni lama.... Maybe sebab benefits yang abah melampau, jadik aku just boleh ingat yang baik-baik aje kut???? Tak gitu ke Huda??? Hhahaha!!! Tapi sebenarnya memang kompeni tu best gila pun, all systems are in place, training yang gempak, peluang melancong free ke seluruh dunia, gaji yang banyak (tapi tak setanding pengamal MLM kut!!!) huhuhuhuuu!!!!!!

Cuma, maybe aku yang tak layak berada kat sana!!! Aku tak cukup bijak, aku tak cukup cepat and aku tak cukup terer nak handle stress!!! So, all in all, it was my fault!!! Nokhtah!!!

Apa-apa pun, aku still berterima kasih banyak-banyak kat kompeni lama sebab dengan duit dari kompeni lama, hasil bekerja 3 tahun setengah, aku berjaya hidup dan bayar hutang-hutang selama 2 tahun.... nak kata mewah, mungkin tak semewah orang lain, tapi ok laaa..... walaupun last few months aku meroyan sebab takdak keje.... Ye laaa.... simpanan makin ciput, hutang-hutang dan tanggungjawab kekal sama, tak pun bertambah.... Mana tak cuak, ye tak???

That's why, aku sangat bersyukur bila dapat kerja baru nie, environment, ok, makan, murah, tak jauh sangat dengan rumah and tak tempuh jam (even rabak gak rm6-7 sehari untuk tol!!!). Boss baik dan supportive. In fact, for the first time, dapat meja sendiri ngan office supply!!!! Wahh!!! Kagums!!! Ye laaa.... dulu kan mobile, kalau dapat meja dah cukup baik!!! Otherwise, siapa cepat dia dapat!!! Gaji??? Boleh laaa nak meneruskan kehidupan and lunaskan tanggungan.....

So, basically, all kompeni yang aku keje, ada baiknya... Dari kilang pengeluar barangan elektronik no.1 kat dunia, sampai ke service company O&G no. 1 kat dunia sampai laaa ke kompeni sole distributor utk gas detector (nak jugak claim no 1!!!), semua banyak mengajar aku menjadi lebih dewasa.... Semua memberi peluang untuk aku meneruskan kelangsungan hidup.... So, terima kasih aku ucapkan!!!!

Ok, nak sambung kerja....

p/s: Kalau lepas nie aku meroyan pasal kerja, sabar eh???
p/s2: Apsal anak aku jadik mengada lebih sejak aku kerja eh??? Letih nak layan kerenah dia... Pastu sikit-sikit nak nangis, dulu pujuk kejap dah ok, sekarang, macam mengada habis!!!!

2 comments:

liza said...

good to hear you are happy with ur work..btw,pasal fahim tu..maybe sebelum ni ko ada jer kat umah dengan dia tapi skrg ni ko keja n masa limited jer..itu yg manja tu..lama2 okla kut

FaznFaz said...

Thank you... :) Itulaaa.... cranky lebih budak tuh!!! kadang2 kesian sbb dah tak selalu jumpak, tapi kekadang, tensi gak!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...