May 19, 2011

Terasa Comel...

Before kawen, tapi dah dekat-dekat nak tunang, panggilan antara aku dan Sayang start berubah. Before that, since masing-masing in denial, so bila kami berborak atau bersms, kami just 'beraku-engkau'.

Bila dah confirm berjanji sehidup semati (bluweeekkkkk!!!) secara tak sedar, 'aku-engkau' dah bertukar jadik 'I-You', maybe sebab kitorang masing anak sulung, so, adalah sangat geli untuk membahasakan nama sendiri, apatah lagi 'kekanda-adinda' eeeooouuuuu..... tak sesuwei!!!!

Kenapa bukan 'Abang??' Sabab Sayang cakap, since kami sebaya, adalah sangat geli untuk aku panggil dia Abang, dia kata, kalau aku panggil dia Abang, dia terus terbayang nyah kat Lorong Haji Taib, 'Abaaaanggg.... macho laaa abang nie.... suka I' so, adalah sangat ngeri di situ, okeh!!!!

Walaupun aku rasa di zaman rumaja, memang gatai teringin nak panggil abang, since konon-konon tak pernah ada abang.... gataaaiiii no..... (You, kalau i tau you ada scandal and dia panggil you abang, siap you!!!! kalau ada scandal yang tak panggil you abang pun you siap...haip!!!!)

So, we opted for 'I-You' and kalau nak panggil, we called each other 'Sayang', dengan harapan, semakin hari semakin sayang.... chewah!!!!

Tapi, bila bersms, since semua pun singkat-singkat, aku just akan taip 'syg', tapi untuk Sayang, dia akan taip 'cyg', singkatan untuk cayang.

Waktu mula-mula dapat sms yg ada perkataan 'cyg' nie, my expression was, ooowwwhhhhh sooooooo sweeeetttttt...... sambil terapung-apung di atas cloud nine, langit ketujuh serta awan nano.... So, basically, aku selalu perasan comel kalau dapat sms yang ada word 'cyg' dari Sayang....

Well, sesuai kut, zaman muda-muda dulu, waktu size baju hanyalah size M.

As time goes by, maybe sebab dah get used, aku pun dah tak perasan sama ada Sayang sms aku macam nie...

U dah masak belum, kalau belum, I tapau ajer
atau macam nie...

Cyg dah masak belum, kalau belum, I tapau ajer


Teruk kan aku nie??? Hehhehe!!!

Anyway, semlam dengan takder letriknya, dengan hujan lebatnya, so, aku sangat kelam kabut nak pergi office Sayang sebab dah janji dengan anak boss dia untuk ajar add maths.

Sampai aje kat sana, nasib ada charger, terus charge phone, and noticed ada sms from Sayang. So, sebab kelam kabut, tak dapat nak digest sms tue sangat....

Bila dah balik rumah, dah tenang-tenang, baru perasan sms dari Sayang....

Nabil balik dlm jam 2, so start kul 3 ok kot. Bila cyg nak mai opis?

Serious, terasa comel balik, tetiba terasa berat masih lagi 48kg!!!! (Sambil memegang lems yang menebal di perut!!!! HHUUWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.............!!!!!!!!!!!)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...